Bezoek - Reisverslag uit Butare, Rwanda van Jacko Oosterhof - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Butare, Rwanda van Jacko Oosterhof - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: Jacko

Blijf op de hoogte en volg Jacko

06 Mei 2014 | Rwanda, Butare

Annemarie en Joost.

Het afgelopen weekend kwamen Annemarie en Joost over vanuit Kenia. We hebben een erg leuk weekend gehad.

Donderdagochtend kwamen zij aan. Ik had `s ochtends nog een vergadering. Ik ben `s middags pas vertrokken richting Kigali. Zij hebben het museum in Kigali bezocht. In de namiddag hebben we wat gedronken en zijn toen wat gaan eten bij een lokaal restaurant. Er waren hier nog meer VSO-ers en gezamenlijk hebben we er een gezellige avond van gemaakt. Vrijdag zijn we richting Kibuye vertrokken. Dit was voor mij de derde keer dat ik hier kwam, maar ik heb er nog steeds geen genoeg van. We hebben hier weer de toeristische boottrip gemaakt. Helaas kon ik dit keer niet naar de top lopen omdat ik van de boot viel toen ik uit wilde stappen. Ik heb op hun gewacht. Er waren ook 3 Amerikanen mee op de boot die we hadden ontmoet in het hotel. Met z`n zessen hebben we de laatste avond gegeten. Zondag reisden we weer terug, `s avonds vlogen Annemarie en Joost weer terug naar Nairobi. Over twee maanden zie ik hun weer, wanneer ik naar Kenia vlieg en daar ook Aleid en Marja ontmoet.

Maandagavond had ik weer een filmavond. Dit keer voor mijn collega`s en ook voor de collega`s van de lokale middelbare school. In totaal waren er 11 collega`s. Veel mannelijke collega`s waren naar de gezondheidskliniek gegaan om daar voetbal te kijken op een groot scherm. Ja, je moet met alles rekening houden. Met de collega`s die er wel waren hebben we een erg leuke avond gehad.

Dinsdagavond heb ik nog een herkansing voor Y3. Vorige week was er geen stroom toen zij aan de beurt waren.

Morgen ga ik naar Butare om daar de rekendag voor te bereiden met Sarah Jane van een andere TTC.

Saint Day.

De tweede naam van een Rwandees is een Christelijke naam. Op hun ` Saintday` vieren zij hun verjaardag. Niet op de dag dat zij geboren zijn, tenzij dit dezelfde dag is. Op school trakeren zij hun collega`s dan op een donut of pannenkoekje tijdens de theepauze. Ik moest natuurlijk ook zo`n dag hebben, want ja een gratis donut gaat er altijd in. Gezamenlijk werd besloten dat mijn ` Saintdag` 6 mei was. Voor nog €6 had ik 60 donuts besteld bij de lokale bakker, inclusief bezorging. Iedereen weer tevreden! Behalve één collega, die vond dat hij een te kleine donut had gekregen. Zeikerd!


  • 07 Mei 2014 - 21:42

    Janke Kracht:

    Hallo Jacko,
    wat leuk om op deze manier toch steeds weer wat van je te horen
    vind het erg leuk om jou verslagen steeds te lezen.
    volgens mij kun je haast met het aftellen beginnen.
    Ik wens je nog een hele fijne tijd en tot gauw weer in het kleine Makkinga

    groeten Janke

  • 08 Mei 2014 - 14:29

    Petra:

    Herdenking trekt extra belangstelling. Plan windmolens verontrust Makkinga.......een heel verhaal maar wij wisten beide van niks. Dat is lachen als we straks 20 van die dingen in de straat hebben en je weet van niks. ze waren van plan om windmolens langs de N351 tussen Makkinga en Langedijke neer te zetten. Maar dat is "gelukkig" van de baan. Twee markten in 1 week is waanzin, (dat is inderdaad wat te veel van het goede in Oosterwolde). Peuters gaan dansen. Cupido verenigt "jongelings" tijdens regionale uitwisselingen. Albert en Anna 60 jaar getrouwd. Veehouder Jan Huitema wil Europa in. Korenmolen De weyert zet deuren open tijdens nationale molendag. Aspergeboerderij Hoorn steekt het witte goud!!! Sportclub toont veerkracht en blijft in kampioensrace. Dit was weer een kleine greep van het nieuws afgelopen week.

    Tot de volgende keer maar weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacko

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 133473

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 12 Januari 2015

Aanmaken blog

Landen bezocht: