Leerkracht van het jaar - Reisverslag uit Butare, Rwanda van Jacko Oosterhof - WaarBenJij.nu Leerkracht van het jaar - Reisverslag uit Butare, Rwanda van Jacko Oosterhof - WaarBenJij.nu

Leerkracht van het jaar

Door: Jacko

Blijf op de hoogte en volg Jacko

22 Mei 2014 | Rwanda, Butare

Wat heerlijk om de verhalen te lezen over het mooie weer in Nederland. De eerste barbecues zijn alweer geweest las ik. Lekker genieten van de lange avonden. Hier is het eigenlijk altijd mooi weer, alleen hebben we niet zulke lange avonden. Rond 19.00 uur is het hier wel donker. Overigens kun je dan nog wel prima buiten zitten.
 
Ik ben vandaag weer teruggekomen uit Kigali. Maandag en dinsdag heb ik samen met Sarah-Jane aan het de materialen voor het rekenkamp gewerkt op het kantoor van VSO. De hele tweede verdieping hadden wij tot onze beschikking. Zo`n beetje alles is klaar nu. De uiteindelijke trainingsgids is opgestuurd en VSO stuurt het door naar de verschillende organisaties die over het onderwijs in Rwanda gaan. Ik ben benieuwd. VSO heeft de gids, die wij hebben gemaakt, al wel goedgekeurd dus we kunnen er alvast mee werken.
Zondagochtend vertrok ik al om 09.30 uur naar Kigali. 8 VSO collega`s deden mee aan de marathon. Helaas was ik net te laat om hun te zien.
We hebben wel met z`n allen ergens nog wat nagezeten en gegeten.
 
Maandagavond heb ik met een groepje meegedaan aan de pubquiz. De quiz wordt elke maandagavond georganiseerd in een restaurant. De winnende groep moet de quiz voor de volgende week voorbereiden. Al weken winnen Amerikanen de quiz. Dat is ook niet zo moeilijk, want het zijn ook steeds heel erg Amerikaans gerelateerde vragen. Dit keer hadden wij ook 2 Amerikanen in ons team, en we zijn 4e geworden. Best netjes van de 35 groepen. Mijn bijdrage was nihil. Ik was blij dat ik een schilderij van Rembrandt herkende als Nederlander.
 
Dinsdagochtend kreeg ik een telefoontje van iemand van EDC. Dit is een organisatie die audioboeken maakt voor de TTC en basisscholen. Het is de bedoeling dat ik mijn collega`s op de TTC daarin train, maar eerst moet ik zelf een kleine cursus volgen. Bovendien hebben wij de materialen nog niet. Hij nodigde me uit om per direct naar Kibeho te komen. Hij verontschuldigde zich wel voor de late uitnodiging. Kibeho is zo`n 20 km van Cyahinda af, maar ik zat in Kigali. Ik kon dus niet komen. Hoe zit dit gaan oplossen weet ik niet.
Communicatie is er soms nog wel een dingetje. Ik had mijn directeur bijvoorbeeld vorige week al verteld dat ik voor twee dagen naar Kigali moest. Op zondagavond had ik hem voor de zekerheid nog een bericht gestuurd. Hij belde maandagochtend; waar ben je? Mooie dingen!
 
Helaas ging de bus vandaag maar tot Nyagisozi, waardoor ik het laatste half uur moest lopen. Ik had ook nog 3 tassen mee te sjouwen. Het was gelukkig droog!
Toen May uit school terugkwam vertelde ze dat we op 31 mei een soort lerarendag hebben. Er worden lootjes getrokken en voor elkaar moet je dan een cadeau kopen. Een soort vervroegde Sint. May had het voor mij even geregeld en ik heb het lootje getrokken van een vrouwelijke collega. Zij wil non worden. Nou moet ik nog een cadeau kopen. Iemand een idee?
 
In deze vergadering is ook de leraar van het jaar gekozen. Je kon elkaar nomineren. In totaal waren er 5 genomineerden, maar de directeur vertelde in de vergadering luid en duidelijk dat er 2 genomineerden af moesten vallen omdat hij die niet goed genoeg vond, hij vertelde ook meteen wie dat waren. Ik vond het zo zielig. Uiteraard maakte de rechterhand van de directeur nog wel kans. Maar hij won niet; Caritas werd benoemd als leerkracht van het jaar.
 
Tot de volgende keer! 

  • 22 Mei 2014 - 22:41

    Nina:

    Voor ons ben jij de leerkracht van het jaar!

  • 22 Mei 2014 - 22:46

    Ineke:

    Sjaak een cadeau voor een vrouw die non wil worden! Dat kan toch echt niet moeilijk zijn! Even goed nadenken. Hi hi

  • 26 Mei 2014 - 12:13

    Petra:

    Ha, ha ik kan er ook wel een paar bedenken Ineke!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacko

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 133475

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 12 Januari 2015

Aanmaken blog

Landen bezocht: