Laatste week - Reisverslag uit Makkinga, Nederland van Jacko Oosterhof - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Makkinga, Nederland van Jacko Oosterhof - WaarBenJij.nu

Laatste week

Door: Jacko

Blijf op de hoogte en volg Jacko

05 Januari 2014 | Nederland, Makkinga

Als het goed is ben ik over een week in Kigali, Rwanda. Het is nog even wachten op mijn visum, maar als het goed is komt dat ook deze week rond.
Inmiddels is het afscheid nemen begonnen. Vrijdag 20 december hadden de leerlingen uit mijn klas een fantastisch afscheidsfeest georganiseerd, helemaal in Afrikaanse sferen en we hebben zelfs nog even de Afrikaanse versie van Weerwolven uitgeprobeerd. Werkte prima! Met prachtige cadeaus en een eigen gemaakt filmpje ging ik in de vakantie in.
Tot mijn grote verrassing hadden vriendinnen zaterdag 21 december een afscheidsfeestje georganiseerd voor mij.... Ook hier kreeg ik een fantastisch afscheidscadeau dat ik mee kan nemen naar Rwanda. Wat voelde ik me rijk en trots met zulke mensen om me heen.

Na de feestdagen ben ik dan toch begonnen met opruimen.. Twee kamers zijn inmiddels helemaal leeg, auto is verkocht, afscheid genomen van de oma`s, helm is gekocht, koffer voor de helft gevuld... ( dat gaat natuurlijk nooit allemaal passen) Nog een week en dan begint het grote avontuur!

Volgende week begin ik met een aantal weken training in Kigali. Tijdens deze training leer ik veel over de cultuur en taal. Na twee weken vertrek ik naar het Nyaruguru district in de buurt van Butare, de tweede stad van Rwanda. Inmiddels heb ik mijn huis gezien op een foto en heb ik ook via facebook kennis gemaakt met mijn huisgenoot. Een Britse die daar al 4 maanden is en ook in het onderwijs werkt. Het huis lijkt erg mooi te zijn met een prachtig uitzicht.

Zaterdag reis ik samen met Jan Willem, een gepensioneerd schoolleider die ook voor een jaar naar Rwanda gaat voor VSO. Ik heb hem al leren kennen op één van de trainingen.

Het volgende verslag zal ik maken in Rwanda.

Tot dan!

Liefs Jacko.

  • 05 Januari 2014 - 16:26

    Jelly, Jordy En Nicky:

    Hallo Jacko,

    Wat een spanend avontuur ga je tegemoet! We vinden het leuk om alles te kunnen lezen. Zijn erg benieuwd hoe het je vergaat.

    groetjes Jelly, Jordy en Nicky Walter

  • 05 Januari 2014 - 16:35

    Bianca:

    Jaques! Geniet ervan en zet m op! X

  • 05 Januari 2014 - 16:42

    Margriet :

    Lieve Jacko,

    Prima eerste verslag! Bizar maar te gek dat je er over een week gewoon bent! Ik kijk uit naar de komende verslagen!

    Kus!!! Xxx

  • 05 Januari 2014 - 17:30

    Vladimir:

    UFOs will nuke: UNSC in NY[NY], Chicago[IL], LA[CA], Houston[TX] and Miami[FL]. Also destroyed by nukes are: Mexico City[Mexico], Bogota[Colombia], Rio de J. and Sao Paulo[Brazil], Santiago[Chile], London and Manchester[UK], Amsterdam and The Hague[NL], Brussels[B], Paris and Lyon[F], Madrid and Seville[ES], Frankfurt/M and Berlin[D], Rome and Milan[I], Athens[Greece], Istanbul and Ankara[Turkey], Moscow and Nizhny Novgorod[Russian Federation], New Delhi and Mumbai[India], Beijing and HK[PRC], Bangkok[Thailand], Tokyo[Japan], Seoul[ROK], Sydney and Melbourne[Australia].

  • 05 Januari 2014 - 18:14

    Joke Bult:

    Lieve Jacko

    Raar zo'n eerste verslag om te lezen.
    We zitten net aan tafel met elkaar te praten dat je over een week vertrekt en hup daar staat je eerste verslag.
    Voor jou ook een dubbel gevoel denk ik.
    Je weet wat je hier allemaal achterlaat,maar je weet ook waar je het voor doet en dat voelt weer goed.
    Daar wordt je met open armen ontvangen bij aankomst,maar je weet dat je over een dik jaar daar wordt gemist en hier weer door iedereen met open armen wordt ontvangen.
    Iedereen hier zal je missen dat is zeker je ouders en andere familie en vrienden[innen]
    Ook je oud leerlingen die zullen je missen en op de voet volgen.
    Voor nu wens ik je nog het allerbeste met opruimen en pakken
    En voor volgende week heel veel sterkte bij het afscheid nemen van al je dierbaren
    Een veilige reis en een goede aankomst.

    Groetjes uit fam. Bult Fochteloo

  • 05 Januari 2014 - 18:43

    Peter En Fenny:

    Na de allerbeste wensen voor 2014 wensen wij jou een fijne en inspirerende tijd toe in Rwanda! Hartelijke groet van Peter en Fenny

  • 05 Januari 2014 - 20:11

    Gjilke:

    He topper!!
    Jeej waarbenjij.nu! Mooi verslag en ook ik kijk uit naar de volgende verslagen! Maar eerst woensdag nog :)
    xxx Gjil

  • 06 Januari 2014 - 17:10

    Richard:

    Hey Stronzo,

    Wij willen je nog even bedanken voor de leuke meeting vorige week. Toch bijzonder dat het zo weer even kon. Wij gaan je verslagen lezen, dat is een ding wat zeker is!

    Wij wensen je heel veel succes en geniet!!

    groeten van Harriët, Verena en Richard

  • 07 Januari 2014 - 21:41

    Gonnie:

    Hey reiziger!
    Alvast heel veel succes in Rwanda! Gaat vast goedkomen, de mensen zijn erg gastvrij. Als ik je niet meer zie deze week een dikke knuffel en geniet van je tijd daar want het is een prachtig land!

  • 09 Januari 2014 - 18:02

    Hanilety:

    Jeetje Jacko, spannend allemaal! Vind het leuk om te lezen hoe het je daar vergaat. Petje af dat je dit doet, zo ver van je vertrouwde nederlandje en familie-vrienden. Maak er wat moois van, de kids boffen daar maar met zon meester als jij, die van ons hier balen dat ze jou in groep 8 niet hebben!
    Succes!
    groetjes Leroy, Tygo, Hans en Nicole

  • 09 Januari 2014 - 18:57

    Ate,Jelly En De Boys:

    Hoi Jacko,
    Het was gezellig gisteravond. Het avontuur gaat straks beginnen, heel veel succes!
    We zullen je belevenissen volgen!

  • 09 Januari 2014 - 20:56

    Brenda:

    Super leuk om jou avonturen hier te kunnen volgen. Zullen we zeker blijven doen. Vergeet dat mooie poloshirt niet mee te nemen. Maak er een mooi jaar van. Groeten Brenda, Leo, Ilona,Shaira en Giedo.

  • 12 Januari 2014 - 11:19

    Jan En Tiny:

    Hoi Jacko,
    Je zult vast al gearriveerd zijn.Zo mooi om te lezen, dat iedereen met je meeleeft.
    Nogmaals een fijne en inspirerende tijd gewenst.We gaan natuurlijk je verslagen lezen.

    Hakuna matata!

  • 12 Januari 2014 - 15:27

    Celeste:

    Veel plezier en succes met deze reis!
    Ik blijf jouw berichten lezen!

    Groetjes Celeste :)

  • 12 Januari 2014 - 19:31

    Jacko:

    Wat leuk om de reacties allemaal te lezen! Het nu verslag ga ik nu plaatsen!

  • 12 Januari 2014 - 20:15

    Ineke:

    Super verslag! xx

  • 12 Januari 2014 - 20:29

    Arno Hilda Leonie Danielle De Bruijn:

    We volgen jou . Heel veel plezier en
    geniet er van.groetjes van ons

  • 16 Januari 2014 - 10:27

    JingJing En Yuan:

    Beste Jacko, Heel geluk, plezier toegewenst in dit mooie avontuur dat je gaat beleven. We gaan je natuurlijk volgen! Goede reis!

    groeten van Jing Jing , Yuan , Marjoke en Sisko

  • 10 Maart 2014 - 12:08

    Petra:

    Hoi, de verslagen over alle nieuwtjes blijven wat achter sorry. Maar ik zal proberen a.s. woensdag je weer van alle nieuwtjes voorzien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacko

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1271
Totaal aantal bezoekers 133539

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 12 Januari 2015

Aanmaken blog

Landen bezocht: