De Eerste Lessen - Reisverslag uit Butare, Rwanda van Jacko Oosterhof - WaarBenJij.nu De Eerste Lessen - Reisverslag uit Butare, Rwanda van Jacko Oosterhof - WaarBenJij.nu

De Eerste Lessen

Door: Jacko

Blijf op de hoogte en volg Jacko

02 Maart 2014 | Rwanda, Butare

Mijn eerste lessen Engelse Communicatie heb ik gegeven. Het waren meteen twee uren achter elkaar. Zoals ik eerder al zei ging de les over het analyseren van de speech van de Dalai Lama. Het was een erg leuke les, die ik heb gecombineerd met wat spelletjes, onder ander Pim Pam Pet. Ik hoop dat de studenten er wat aan hebben. Vrijdag heb ik ook mijn lesrooster gekregen en ik heb de leukste uren van de week gekregen; elke dag het 8e uur, van 15.40 tot 16.30. Het afgelopen weekend zou ik ook mijn eerste debatgroep bijeenkomst hebben, maar helaas waren de studenten daar nog niet klaar voor. We wachten nog even rustig af.

Vrijdag na schooltijd heb ik weer een poging gedaan tot hardlopen. Het gaat steeds beter. De berg op heb ik nu moeten onderbreken met één pauze. Ik hoop het de volgende keer in 1x te doen.
Zaterdagmiddag wilde ik even gewoon een rondje lopen, toen May naar de kerk ging. Ik liep ook langs de kroeg en daar zaten 3 collega`s. Van lopen kwam niet veel meer terecht. Anatal was afgelopen zaterdag de kroegbaas. De eigenaresse had een bruiloft in Butare en had aan Anatol gevraagd of hij de zaken even waar wilde nemen. Uiteindelijk hebben May en ik geholpen. Het werd erg gezellig. Vooral de playback versie van Peter André
` Mysterious girl` werd grijs gedraaid.

Zondagochtend ben ik om 09.30 uur op de motortaxi gestapt richting Butare. Ik had een lunch afspraak met drie Nederlanders. Roos, Sacha en Hester. Zij wonen ook allemaal rondom Butare en we hadden om 12.30 uur afgesproken. Één van de hotels in Butare heeft een zwembad en daar ben ik `s ochtends eerst geweest, het was echt heerlijk. Het was ook erg leuk om met de andere Nederlanders bij te praten. Dat gaan we zeker vaker doen! Het volgende tripje is naar Cyahinda. Ik zal zorgen voor de accommodatie! Om 16.30 uur was ik weer thuis.

De cultuur in Rwanda is, is dat wanneer je iemand uitnodigt om wat te gaan drinken jij degene bent die moet betalen. De uinodiger moet betalen. Tenzij je van te voren de afspraak maakt dat ieder z`n eigen drank betaald. Normaal gesproken zijn May en ik vaak degene die betalen. Dat is ook helemaal niet erg. Het afgelopen weekend werden wij door verschillende mensen uitgenodigd. De reden was dat de bevolking op 1 maart hun salaris weer kreeg. Helaas kon ik niet op alle uitnodigingen ingaan.

Ook stond de afgelopen week in het teken van de post. Ik heb verschillende pakketten mogen ontvangen waaronder de pakketten voor Nursery. Super hoor! Ik ga morgen met de lerares alles uitzoeken en zal dan uitleggen hoe alles werkt. De kinderen zullen erg blij zijn. Ook heb ik verschillende brieven gekregen en een prachtig overlevingspakket van moeders. Heerlijke chocolade, sterrenmunt thee en cappuccino uit een zakje. En de kaasschaaf doet prima zijn werk!

Fijne avond!

Groet, Jacko.


  • 03 Maart 2014 - 21:24

    Gjilke En Johan:

    Sjak wat een heerlijk verhaaltje weer! Die berg doe je de volgende keer in sprint ;-) Grappig dat je daar ook PimPamPet speelt, dat is altijd erg leuk! Nou succes met je lesrooster, je kunt in ieder geval uitslapen haha :p
    Liefs Gjil&Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacko

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 133483

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 12 Januari 2015

Aanmaken blog

Landen bezocht: